Hoe we werken | Werkwijze Lab45

Wij vinden het belangrijk dat teams de juiste begeleiding en handvaten krijgen bij het implementeren van de resultaten. 

Betrokken bij opzet tot en met de implementatie

We denken en bewegen mee met onze klanten, maar weten ook de juiste kritische vragen te stellen. Zo zorgen we samen voor het beste resultaat. 

Aan de slag met het team van Lab45 

Het traject start met een kick-off waarin we de wensen en behoeften bespreken. De onderzoeksvraag wordt in kaart gebracht en de beoogde doelgroep inzichtelijk gemaakt. Wij maken de vertaalslag naar de precieze insteek van het onderzoek.

De juiste mensen aan het woord 

Voor de werving van respondenten werken we samen met één van onze vaste partners. Zij zijn gespecialiseerd in het werven van respondenten voor usability onderzoek en beschikken over het grootste panel van Nederland. De selectiecriteria worden in samenwerking met de klant afgestemd en aangescherpt.

Begeleiding bij iedere stap van het onderzoek

De opzet van het onderzoek gebeurt altijd met terugkerende feedbackmomenten vanuit de opdrachtgever. Gedurende de opzetfase neemt de UX onderzoeker de lead en geeft advies over de opzet en methoden .

Aan de slag met de juiste deliverables

Het leveren van een of meerdere deliverables in een vorm die past bij de werkwijze van het team. Een beknopt take-out document met de belangrijkste inzichten, een uitgebreide rapportage met aanbevelingen, een presentatie en workshop. Verschillende dingen zijn mogelijk.

Ondersteuning bij de implementatie

Hoe vertalen de aanbevelingen zich nou precies door naar de juiste aanpassingen? We helpen bij het stellen van prioriteiten.
 
V
inger aan de pols

We blijven graag in de loop, ook nadat de resultaten zijn opgeleverd. We denken mee met het verspreiden van de inzichten in de organisatie en de implementatie. 

FAQ

Lab45 is betrokken bij elke stap, van opzet tot implementatie, en denkt mee met klanten. We stellen ook kritische vragen om ervoor te zorgen dat we samen het beste resultaat bereiken.

Het traject begint met een kick-off waarin wensen en behoeften worden besproken. We brengen de onderzoeksvraag in kaart en maken de beoogde doelgroep duidelijk. Voor de werving van respondenten werken we samen met gespecialiseerde partners die de selectiecriteria in samenspraak met de klant afstemmen.

Ja, we bieden begeleiding bij elke stap van het onderzoek, met terugkerende feedbackmomenten van de opdrachtgever. We helpen bij het vertalen van aanbevelingen naar de juiste aanpassingen en prioriteiten stellen. We blijven ook na de oplevering van resultaten betrokken en denken mee over het verspreiden van inzichten en implementatie in de organisatie.

De “thinking aloud” methodiek bij Lab45 is een kwalitatieve aanpak waarbij deelnemers hardop denken terwijl ze een product of dienst gebruiken. Dit biedt inzicht in de gedachten en emoties van gebruikers op het moment van interactie. In tegenstelling tot kwantitatieve methoden, zoals enquêtes, biedt deze aanpak diepgaand begrip van de gebruikerservaring, wat vaak onontdekte knelpunten en optimalisatiemogelijkheden onthult.

Lab45 heeft zich bewezen als een toonaangevende speler in UX-onderzoek met aantoonbare expertise en ervaring. Onze benadering met semi-gestructureerde, 1-op-1 interviews en de “thinking aloud” methodiek biedt diepgaande inzichten in gebruikersgedrag en -beleving. Ons team begrijpt de nuances van diverse sectoren en kan daardoor gerichte aanbevelingen doen voor verbeteringen. We streven naar partnerschap en nauwe samenwerking met onze klanten om de beste resultaten te bereiken.

In een usability-onderzoek ontvangt u gedetailleerd inzicht in hoe gebruikers uw product of dienst ervaren. U ontdekt knelpunten, begrijpt wat goed werkt en wat verbeterd moet worden. Met deze inzichten kunt u gerichte verbeteringen doorvoeren om de gebruikerservaring te optimaliseren, de klanttevredenheid te verhogen, conversie te verbeteren en uw product of dienst beter af te stemmen op de behoeften van uw doelgroep. Kortom, een usability-onderzoek biedt concrete input voor het nemen van data-gedreven beslissingen en het versterken van uw product of dienst op de markt.

Direct een afspraak inplannen

Wil je meteen kennismaken met het team en verder praten over een concrete onderzoeksvraag? Plan dan direct een afspraak in.